torsdag 26. mars 2009

Horoskop på nordnorsk

På bloggen til Tone M dumpet jeg borti muligheten for å få stilt mitt eget, personlige, nordnorske feskarhoroskop.
Selvsagt måtte jeg slå til. Og her er ord for dagen, for meg som er født i Tvillingenes tegn:

Tengan e no som dæm bruk å vær. Han drei om tell søraust, men du lar dæ ikkje affisere. Sveiv inn juksa, så styr du klar av spetakkel! Belag dæ på at han riv tell rangveien. Krom ryggen! Dagens motto: Det dræges smått me skrei gjønna kjøkkenvindue.

Jepp, jepp. Sveiv inn juksa og styr klar av spetakkels!
(Og som det framgår av bildet: Jeg er nok heller stangfisketypen enn juksatypen...)

8 kommentarer:

  1. Heisann...
    Ser du har lagt deg som følger til bloggen min - så koselig!!! Har gjort det samme selv, og titter snart innom deg igjen... :o)

    Fortsatt fin dag til deg!

    Hildegunn

    SvarSlett
  2. Hei på deg!

    Så trivelig blogg du har:). Veldig varierte og interessante innlgg.
    Jeg har også blogg som er opprettet i februar 2009, så vi er like ferske...

    Hilsen Gry

    SvarSlett
  3. Koselig blogg du har! Ha en fin helg! :-) Klem-Mia

    SvarSlett
  4. Det va et arti horoskop! Blir forresten sulten av å se på ørreten i panna. God helg!

    SvarSlett
  5. Så fin blogg, Hanne:) Det horoskopet var jo bare herlig! Hi hi, veldig nordnorsk.
    Oppfølging fra soverom kommer, jeg må bare ri av litt feber som kom snikende på morgenkvisten her.
    Ha en fin dag og ei god helg.
    (P.S.tror jammen det blir bær-grøt til dessert i helga, jeg ble fristet av det ene innlegget ditt:)

    SvarSlett
  6. Hei.. for noen herlige fisker.. elsker både å fiske og spise den.. Men ... tusen takk for hilsen.. varmer godt .. Klem

    SvarSlett
  7. Så herlig horoskop, måtte selvsagt inn og se på mitt eget også ;)
    Flotte kaker du har laget! Jeg har funnet flere av mine favoritter på detsoetliv.no
    Ønsker deg en fin helg:)

    SvarSlett
  8. Å, så artig horoskop:-)
    Jeg må inn og sjekke mitt også.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett