torsdag 23. juli 2009

Matte - mitt yndlingsfag!



Se her, jenter. Endelig et regnestykke vi kan forholde oss til!

Jeg har brukt formiddagen til å blafre gjennom store stabler med gamle ukeblader - jeg er nemlig endestasjon for slektas assorterte, pent brukte blader, og svært fornøyd med det (selv om jeg alltid ligger en sesong på etterskudd...)

Jeg har klippet ut oppskrifter, nappet ut kryssordbilag og plukket opp ett og annet nyttig tips. Og dette bare MÅ jeg dele med dere:

"Farg håret hjemme, betal kr 125 per gang, og du sparer penger på frisørbesøket. Etter 6 ganger har du spart minst kr 2.850 og har råd til en 8-dagers restplassreise til Gran Canaria!" (KK)
Jepp. Matte ER et nyttig fag! Og jeg som har brukt hjemmefarging i flere år. Hmmm. Betyr det at jeg kan melde meg på sykkel- og vandreferie på Sicilia med Jomfrureiser til vinteren....? Uten å blunke? *drømme*

PS: Lommepengene er heller ikke noe problem. Tenk på alle pengene jeg har spart på å ta imot gratis ukeblader, i stedet for å kjøpe dem selv :-)


7 kommentarer:

  1. Endelig et regnestykke jeg skjønner ;o) Jeg har knapt kjøpt et ukeblad sjøl, jeg får også de som er klar for søpla- så da har jo jeg også spart endel... Hm, må jammen tenke litt på hva jeg kan bruke de sparte pengene på, hehe. Ha en fin dag, hilsen Elin

    SvarSlett
  2. Slike regnestykker er geniale. Jeg tenker du har spart penger nok til en slik tur og til lommepenger attpå både med hårfarging og resirkulerte blader. Eller ble pengene borte alikevel :) Merkelig fenomen dette at uansett hvor smart og billig en prøver å gjøre ting, så blir det ikke noe mer til overs. Den turen så forresten fantastisk ut.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  3. He he, nå snakker vi matte,ja!!!

    SvarSlett
  4. Om du har brukt hjemmefarging i flere år, har du sikkert spart så mye at du kan dra på ett års jordomseiling. Minst........ Så enkelt er det regnestykket. Jammen er det mange salgstriks du!

    SvarSlett
  5. Hmmm, montro hva jeg har spart på å ikke farge håret de siste 10 årene? De har nok forsvunnet på garn og cafebesøk allikevel... :)

    SvarSlett
  6. Hi, hi, dette var et greit regnestykke:)

    SvarSlett
  7. Skikkelig bra regnestykke!

    SvarSlett