torsdag 17. desember 2009

Årets nykommer


Det er spennende å teste nye oppskrifter.

Bloggen "Opp ei trapp og inn ei dør" fristet hemningsløst med smakskombinasjonen sjokolade, peanøtter, karamell og crispy cornflakes. Jeg falt pladask. Disse minner om Snickers, bare mye bedre! (akkurat som hjemmelagde Bountykuler slår kjøpe-Bounty).

Jeg laget dem i små konfektformer av papir, kjøpt hos Fru Dahl. Obs: Blandingen stivner fort når den kjølner, så du bør jobbe raskt med å få dem over i formene. Bruk to teskjeer.

Snickerssnop2,5 dl lys sirup

2,5 dl sukker
2,5 dl peanøttsmør
1 liter cornflakes
200 g kokesjokolade
50 g delfiafett

Sirup og sukker varmes til sukkeret smelter. Bland inn peanøttsmør, så cornflakes. Fordel blandingen i små konfektformer av papir. Smelt kokesjokolade og delfiafett, bruk teskje til å fordele litt av dette over konfekten. Avkjøl.
Oppbevares (alternativt: gjemmes) i tett boks på et kjølig sted.


7 kommentarer:

  1. Nam, den skal jeg gå inn og notere! :-)
    Ha en fortsatt flott advent! :-))

    SvarSlett
  2. Å nam - nam fristelser :-)både den og Bounty så gode ut.
    Når jeg er ferdig å steke julekakene i dag, må jeg prøve å lage begge to.

    Jeg la meg til som følger for her må jeg inn og titte mer.

    Ønsker deg en fin førjulstid.

    SvarSlett
  3. ÅÅÅ nå ble jeg veldig fristet til å lage noe godt. Dette ser UTROLIG godt ut.mmmmmmmm. Takk for fine oppskrifter. Gjett om jeg skal lage: )

    SvarSlett
  4. Så kjekt at du ville teste oppskriften! Disse kakene er jo nesten som gotteri!! Veeeldig gode ja, må innrømme at jeg har måttet gjemme noen av mine vekk fra kjøkkenbenken. Faller så lett for fristelsen...;)

    God torsdag til deg, Hanne!

    SvarSlett
  5. Nå var det mye godt hos deg. De Bounty-kulene spørs det om jeg må prøve. Elsket Bounty før, men har ikke smakt den på mange år. Når jeg så bildet ditt kjente jeg faktisk smaken. Herlig.
    Ha en fin kveld,

    SvarSlett
  6. her var det mye godt, må nok prøve både bounty kulene og snickersnopet, synes jeg kjenner smakene allerede, gleder meg

    SvarSlett