tirsdag 22. desember 2009

Høysesong for "husmorhender"

Husvask er ikke den disiplinen jeg utmerker meg mest i. (I hvert fall ikke positivt.) Men til jul skal det jo helst være ryddig og rent - og aller særligst om man har to katter i huset OG venter ultra-katteallergisk julegjest.

Susi og Pjusken er behørig forvist til ett av husets rom, hvor de har fritt leide inn og ut som det passer dem. Resten av huset må de holde seg unna til uti romjula.
I dag har det vært "hele folket i arbeid" fra tidlig morgen, med å vaske hver krik og krok. Vaskemaskinen skompler taktfast i bakgrunnen og jobber seg gjennom husets samlede forekomst av puter, pledd og løse matter .

Og jeg har dumpet ned i sofaen for å se "En naturlig helaften", nyte en kopp kaffe og pleie mine husmorhender - flisete og smertefulle av vinterkulde, vedfyring og et sikkert sjokkerende møte med Ajax og grønnsåpe.

Mentholatum Intensive håndcreme kan virkelig anbefales!


2 kommentarer:

  1. Tusen takk for tips til husmorhender,hehe:)mine er som dine...ikke særlig mye å rope hurra for. Denne skal jeg løpe å kjøpe i morgen....ha en toppers bitte lille julaften kveld:)klemmer fra Monja

    SvarSlett
  2. Høres ut som det blir skikkelig rent hos deg. Koselig det at hele familien hjelper til.
    Ønsker deg en deilig jul.
    Juleklem fra Wigdis

    SvarSlett