onsdag 17. februar 2010

Vi har en artist i kontorfellesskapet!


Da jeg kom inn på kontoret i formiddag, lå det en cd på tastaturet mitt. Det var kontornabo (og trommis!) Nils-Ole Steinbakk (du kjenner ham igjen som "mannen uten hatt") som hadde forært meg den nye plata han har spilt inn sammen med sitt gamle band Taboo.


Taboo betegnes som Nord-Norges første supergruppe, men suksessen ble kortvarig. Førti år senere (!) ble bandet gjenforent, og mottakelsen var så hjertelig at det inspirerte til plateutgivelsen Reborn.

Min favoritt så langt er spor 8, den nydelige balladen Replay love.
Du finner en annen låt fra plata her: Antarctica. Den er også fin.

Gratulerer, Taboo!

7 kommentarer:

  1. Å, jaggu ser jeg ikke Asa Krogtoft!
    Du kjenner kanskje han, også? Tenk om vi har felles bekjente??

    SvarSlett
  2. Så koselig å få begynne arbeidsdagen med en slik fin overraskelse.

    Ha en kjempefin kveld.

    Astrid

    SvarSlett
  3. De husker jeg ikke, men Asa Krogtoft og 126 husker jeg.....
    Den kommentaren fra forrige fredag er vist kommet bort...jeg skrv den under innlegget om øredobber fra Petronella. merkelig.
    I allefall har jeg nå en liten gave til deg liggende her....
    : )

    SvarSlett
  4. Så artig å lese god nord-norsk musikkhistorie. ;-)
    Beklager at jeg ikke fulgte opp utfordringen din om å svare på spørsmålene med svar fra innboksen på mobilen. Det ble litt for personlige meldinger som dukket opp, og å ta noen andre ble liksom helt feil. ;-) Men utfordre meg gjerne en annen gang! Jeg liker det.

    Her har jeg fordypet meg i tre bøker på en gang og er derfor litt fraværende på bloggen. Men jeg kommer tilbake, snart.

    Alt godt fra Eirin.

    SvarSlett
  5. Så artig .. :o)

    Må høre litt på denne musikken da skjønner jeg :o)

    Ha en flott torsdag - klemmer :o)

    SvarSlett
  6. Interessant å lese:) Jeg ønsker deg en fin torsdag videre:)

    Bloggklem fra Grynet

    SvarSlett