søndag 28. mars 2010

Og alt som hører påsken til...


Kryssord, spørrespill og spørrebøker hører påsken til. Med det blusser diskusjonene opp.
Har vi kasus i det norske språk, for eksempel?
Eller, enda verre: Hva gikk Albert Einsteins relativitetsteori ut på?

Vårt ettbinds Caplex er godt å ty til. (internett blir bare FOR mye - det er jo tross alt ferie)
Litt høytlesning over kveldsmaten gjør oss imidlertid ikke så mye klokere.
Neste gang de samme spørsmålene dukker opp, blir vi like famlende.
Eeeeh - relativitetsteorien. Det er noe med tid og rom... Er det ikke?

Men spør meg om Norges lengste fjord. Etter snart førti år med slike spørreleker har jeg endelig lært at det er Sognefjorden.

Og i morgen starter påskelabyrinten. Da er det bare ett spørsmål som gjelder:
Kor ska vi reis?

Illustrasjonen er lånt fra bokavisen.no

1 kommentar:

  1. Spill er jo såå morsomt. Har du prøvd Alias? Det synes jeg er kjempe morsomt og blir super ivrig. Jeg liker også slike quiz spill som du referer til. Nå sitter jeg spikret med frokosten foran radion og klar til en stor påsketradisjon:
    P Å S K E L A B Y R I N T E N :D

    SvarSlett