lørdag 28. august 2010

21 års betenkningstid


Du vil ikke tro det. I hvert fall kan jeg knapt tro det selv: Den lille setesdalsgenseren – som jeg begynte på i juli 1989 – er fiks ferdig!

Den skulle være gave til babyen til Hilde – den første i venninneflokken som ble mor.
Noe skjedde. Dvs – noe skjedde ikke. Genseren ble aldri ferdig (og Marius er selvsagt allerede voksen).
Strikketøyet har siden fulgt med på flyttelass etter flyttelass. Da jeg fisket det opp av posen i mars i fjor, var det kun for å oppdage at det manglet fire omganger på erme nummer to. Resten var ferdig. Hah! Piece of cake. Jeg strikket ferdig og festet tråder… ooog innså: her må det monteres.

Nå har jeg samlet mot til monteringen i snart halvannet år.
Forrige helg hadde jeg skikkelig god dekning på kontoen for dristighet, så jeg sydde de nødvendige symaskinsømmer, satte saksen i strikketøyet (iiiiik!), tråklet og sydde.

Og SE!

Mitt evighetsprosjekt har endelig blitt genser for nevø Georg, som nylig har startet sin barnehagekarriere og helt sikkert trenger en tynn ullgenser med historie.


17 kommentarer:

  1. Kjempe fin genser. Bedre sent enn aldri.

    SvarSlett
  2. Gratulere!
    Den vart veldig fin :-)

    god helg!

    SvarSlett
  3. Skikkelig flott genser jammen godt at den ikkje er ufo lenger!!

    SvarSlett
  4. Konge :D skikkelig imponerende at du ikke har rekt opp denne for lenge siden. Gratulerer med ferdig UFO. Nydelig ble den både genseren og nevøen med genseren på :D

    SvarSlett
  5. Bedre sent enn aldri, sies det. Og i dette tilfellet var det jo ingen krise, for gensere med dette mønsteret går jo aldri av moten. Den lille karen ble knallfin.

    SvarSlett
  6. Nydelig ble genseren og ikke minst historien bak.
    Ha en fortsatt trivelig helg.

    SvarSlett
  7. Da var det nok meningen at det var lille Georg som skulle ha genseren. Han var i alle fall veldig søt og passet genseren perfekt til han. En morsom historie. :)

    SvarSlett
  8. Jaja, sånn går no dagan - og åran :)
    Men jammen ble den fin!

    SvarSlett
  9. Så flott den ble på en herlig gutt!

    Kjenner meg igjen...har en del påbegynt...

    SvarSlett
  10. Utrolig morsomt at genseren ble ferdig akkurat nå og passer perfekt til Georg. Vi gleder oss til å ta barnehagebilde foran høstløv i denne nydelige genseren! Tror det kan bli skikkelig flott. Skal blogge om hagekyrne våre... så titt innom der litt senere!

    SvarSlett
  11. Hahaha no måtte æ bare smile:-D
    Bra du blei ferdig før den va jo kjempe fin:-)

    SvarSlett
  12. Det som er mest imponerende er at du faktisk gjorde den ferdig! Andre ville bare kastet posen og latt som ingenting.

    SvarSlett
  13. Herlig historie,godt du ikke kastet den underveis.
    Når strikketøy blir liggende så er det ofte fordi man kvies for noe.Godt du overvant frykten.
    Nydelig genser,tenker din nevø blir varm nå
    Ha en fin dag videre

    SvarSlett
  14. Flott historie! Og Georg ble jo kjempefin i genseren.
    Og bare 4 omg som manglet da ;) Men jeg skjøner godt det med monteringa....

    SvarSlett
  15. Du gir håp til oss med stadig voksende ufo-hauger :)
    genseren ble kjempefin! godt jobba!

    dette minner meg om noe fra min barndom..
    Min mor hadde et broderi som hun tok med til fødeavdelingen for å ha noe å pusle med, etter 4 barn over 8 år så la hun stolt en "nybrodert" påskeduk på bordet..fantastisk!

    SvarSlett
  16. det er slike prosjekt min mormor kalte for ungdomssynda :)

    Godt jobba sier jeg.. og alt til sin tid.. det var nok ei mening med det :)) flott genser!! og flott liten kar som til slutt stakk av med den:))

    Kom egentlig innom for å sjekke den torskesuppa :))

    SvarSlett