fredag 1. oktober 2010

Rosa blogglotteri

For å støtte forskningen på brystkreft har jeg kjøpt
to nydelige rosa sløyfe-pins fra kreftforeningens nettbutikk.

Perlesløyfen er en av 10.000 perlesløyfer som er laget av Zulu-kvinner i Sør-Afrika, nettopp til Rosa Sløyfeaksjonen.

Den andre er også veldig pen og har strasspynt.

En av dem kan bli din
i mitt lille blogglotteri,
som har trekning
førstkommende søndag,
3. oktober kl 24.
Kort frist - vinneren skal jo rekke å gå med sin rosa pin i oktober :)

Det du må gjøre er å legge igjen en kommentar under innlegget, og fortelle hva som er ditt bidrag for å gjøre oktober rosa og for å passe på brystene dine.
Obs: Hvis du ikke har blogg, må du legge igjen e-postadresse, slik at jeg kan få tak i deg!
Har du støttet kreftforeningen?
Går du med rosa sløyfe for å vise solidaritet med brystkreftrammede?
Tenker du å delta på Rosa Sløyfe-arrangement?
Kjøpe noe fra Lindex Pink Collection?
Er du flink til å sjekke brystene dine?
Passer du på å gå til anbefalt mammografi (årlig sjekk anbefales fra fylte 45)?

21 kommentarer:

  1. burde nok vært flinkere med tanke på alle krefttilfellene i min egen familie.. jo, det eneste vi støtter er kreftsaken.. jeg kjøper plass til støtte for kreftsaken men, rosa sløyfe har jeg ikke..

    god helg til deg:)

    SvarSlett
  2. Ja jeg støtter Rosa sløyfe, på facebook og skal det i bloggen. Støtter alltid kreftforeningen og Lindex skal få besøk av meg ja. Begge mine bestemødre og mamma har hatt kreft så dette må vi holde nøye øye med. Har ikke kommet så langt som mammografi enda, men det er vel ikke langt unna.
    Håper mange gjør oktober ROSA i år også.
    God helg til deg og dine.

    SvarSlett
  3. Jeg bidrar med å delta i Hobbyrosa på ravelry, og har innlegg om det i bloggen min. Kommer også til å kjøpe sløyfe

    SvarSlett
  4. Her er det sløyfer i forskjellige varianter. Liker refleksene best, de støtter liksom to gode saker.
    Av og til hjelper jeg venner med å skrive sang til konfirmasjoner o.l. I stedet for å ta betalt har jeg sagt at de kan gi det beløpet de synes passer til Rosa Sløyfe-aksjonen.

    SvarSlett
  5. Flott tiltak!

    Jeg er med på Hobbyrosa, http://hobbyrosa.blogspot.com/ Og så har jeg to rosa innlegg på bloggen, det siste skrevet i dag. La inn link til blogglotteriet ditt også jeg. :o)

    SvarSlett
  6. Hei Hanne - denne saken må og bør alle kvinner støtte. Støtter kreftforeningen og kjøper små søte sløyfer. I Danmark i sommer kjøpte jeg en rosa stilig kulepenn der det står "STØT BRYSTERNE" Forstår jo budskapet, men lest med norske øyne ser det jo litt artig ut..
    Eva F.H

    SvarSlett
  7. Jeg har sendt Rosa til 2242 og gitt da 30kr. Kjøper gjerne andre ting etterhvert også når det dukkeropp.

    Synes det er en sak en bør støtte, for dette kan ramme oss alle kvinner. Min svigermor fikk brystkreft i 2002.

    SvarSlett
  8. Jeg synes det er kjempeflott at dere som har blogger minner oss om dette, Hobbyrosa er et flott tiltak også og jeg håper de får solgt mye av sine ting, Skulle gjerne bidratt med noe, men jeg bor i utlandet så det rekker nok ikke frem.

    SvarSlett
  9. Jeg har kjøpt rosa reflekssløyfe (i dag, faktisk). Svigermor døde av kreft i vinter, så det er en spesiell sak for meg.

    SvarSlett
  10. Jeg har en rosa reflekssløyfe jeg går rundt med, og så skal jeg til mammografi neste uke - vet ikke om det kan regnes som feiring egentlig ... men alternativet er langt, langt mer skremmende
    Søsteren min har brystkreft

    SvarSlett
  11. Jeg tror jeg går inn og kjøper meg en, men jeg vil bare si at det er flott at du støtter dette. Moren min er for tiden i siste fase av livet pga brystkreft med spredning...

    SvarSlett
  12. Jeg deltar normalt ikke i slike konkurranser, men dette handler jo om et godt formål, og de sløyfene var jo megafine.

    Jeg er nøye med å sjekke brystene mine. Jeg har ikke selv noen med brystkreft i familien, men min kjære hadde en gang i tiden en eks som hadde brystkreft. Derfor er han også, forståelig nok, veldig påpasselig med at jeg følger med på mine bryster.

    Kreftforeningen er noe av det viktigste man kan støtte. De aller fleste av oss har vel noen i familie eller bekjentskapskrets som har eller har hatt kreft. Det berører veldig mange. Jeg håper flere gjør en innsats for å støtte kreftforeningen. Det dummesta man gjør er å tenke at "det angår ikke meg."

    Jeg går med rosa reflekssløyfe, og har gjort det i mange år, også utenfor kampanjeperiodene. Jeg har tidligere kjøpt flere plagg fra pink collection. Supert tiltak! Mange trenger å påminnes at dette er akkurat like aktuelt i alle årets måneder og ikek bare i oktober. Jeg forsøker å informere alle i min omgangskrets om dette. Mange vet for eksempel ikke at også menn kan få brystkreft. Det kan de altså, og man skal aldri overse kuler i brystet. Alle bør jevnlig utføre sjekk på seg selv!

    Ellers...for å gjøre oktober til en rosa mnd har jeg kjøpt meg en rosa telefon. Jeg eide ingenting rosa fra før, annet enn brystkreftsløyfene.

    Rosa Sløyfe arrangementer blir litt vanskelig for meg i år, da jeg i tillegg til å være ufør går gravid. Jeg er rett og slett bundet til hjemmet de neste tre måneder. jeg gjør det jeg kan herfra jeg. =)

    SvarSlett
  13. Veldig flott tiltak dette, Hanne!!!!

    Jeg har gått mer rosa sløyfe til den ble lyserød, så nå skal jeg kjøpe meg refleks. Håper på å vinne ny fin og rosa brosje, da! Undersøker brystene mine, det er kjempeviktig. Har flerebekjente og i familien som har ått brystkreft, men som det heldigvis har gått bra med.

    Liker Lindex sitt konsept svært godt, og det jeg så på nettsiden så svært stilig ut. Blir nok en tur til Lindex i løpet av helgen, ja!

    ha en strålende helg, Hanne. klem

    SvarSlett
  14. Jeg har kjøpt noen rosa sløyfe produkter fra Kreftforeningen. Pin, reflekser og kulepenner. Siden jeg selv har brystkreft var jeg ikke et sekund i tvil om hva jeg skulle kjøpe. Veldig viktig å støtte kreftforskningen. :-)

    Ha en super helg. :-)

    SvarSlett
  15. En kjempeviktig sak å støtte, vi har vel alle hatt eller har kreftsykdommen i familien eller blant venner. Jeg har kjøpt rosa sløyferefleks og kjøper ellers andre ting fra kreftforeningen som kalender/kort osv.
    Ønsker deg ei fin helg:)

    SvarSlett
  16. Jeg har vært på Lindex i dag og kjøpt refleks-sløyfe. Hadde en fra i fjor men vil ha flere slik at jeg har en i hver ytterjakke. Da støtter jeg Rosa-saken og jeg er mer synlig i trafikken.

    De sløyfenålene var fine.
    Flott at du tar opp temaet på bloggen din.

    Hilsen IreneR

    SvarSlett
  17. Kreftforengingen støtter jeg alltid. Min mamma døde av kreft for 28 år siden, og det startet med brystkreft. Jeg har kjøpt rosa bånd og såper som ser ut som en pupp. Treffer jeg noen som selger noe eller samler inn penger for kreftforengingen kjøper/gir jeg alltid noe. Jeg kommer nok til å ta en sving innom Lindex også. Selv går jeg årlig til mammografi, og har gjort det de siste 15 årene. Sløyfene dine var kjempefine, og det hadde vært kult å vinne en av dem. Veldig flott at du skriver om dette på bloggen din. :):)

    Ha ei fortsatt fin helg!

    Klem, Trine :)

    SvarSlett
  18. Jeg støtter alltid kreftsaken da jeg har flere nære familiemedlemmer som har dødd av kreft.

    Jeg støtter aksjonen på facebook, jeg har rosa reflekssløyfe og her kjøpt noe fra Lindex sin pink collection.

    Fortsatt god helg til deg!

    SvarSlett
  19. Hei!
    Takk for at du minner meg på dette - jeg er nemlig ikke flink til å sjekke mine egne bryster. Imorgen skal jeg til Oslo, og da skal jeg innom en Lindexbutikk og kjøpe et produkt som støtter denne saken.

    Ha en trivelig høstdag.

    Mvh astrid.d@gmail.com

    SvarSlett
  20. Jeg må dessverre svare nei på noen av spørsmålene dine, men en ting er sikkert:

    Jeg støtter kreftforeningen, og det har sammenheng med at jeg selv har hatt en stor kreftoperasjon.

    Klem

    SvarSlett
  21. Heilt sikkert for seint å vere med på lotteriet ditt..
    Men la sjølv ut ROSA innlegg i dag..
    Med mor-mor, mor og svigerinne som har hatt kreft er dette ekstra viktig for meg..
    men er vel for lite flink til å undersøke meg sjølv..
    Takk fordi du set fokus på dette!!

    SvarSlett