onsdag 7. september 2011

Er du godt nok beskyttet?


Vi er etter hvert mange som har opplevd at datakræsj utraderer bilder vi ikke har tatt godt nok vare på.
Min egen familie er ikke noe unntak, enda så nøye idErik lagrer på eksterne harddisker.
Nå har vi funnet en enkel og meget god løsning: en online backup-tjeneste som på toppen av alt er rimelig.
Bak jotta.no står et norsk teknologiselskap.

For 490 kroner i året tar Jotta vare på alt jeg lagrer på pc'en, uten begrensninger.
Og best av alt: Den tar automatisk backup hele tiden. Jeg behøver med andre ord ikke bekymre meg for dette et sekund. Hvor godt er ikke det? (Det finnes forresten også en gratisvariant for inntil 2 GB.)

Med Jotta kan du få tilgang til alle filene dine fra andre pc'er ved hjelp av brukernavn og passord. Om du sliter med lagringsplassen i egen pc kan du legge filer over i et permanent webarkiv. Jotta kan gjenopprette slettede filer, og tar dessuten vare på de fem siste lagrede versjonene av hvert dokument.

Sikkerhetsløsningene er de samme som nettbanker over hele verden bruker. Hver fil lagres på flere servere, slik at du ikke opplever "nedetid" på grunn av vedlikehold.

Skulle nesten tro jeg hadde provisjon av dette, men jeg er bare så fornøyd og unner andre samme lettelsen.
Ingen grunn til å miste bilder og data mer!

Les mer på Jottas nettside.


8 kommentarer:

  1. Ja uff... det er skrekk og gru... og oppleve det!
    Men egentlig når man tenker over det... så er det skummelt i hele data verden med den lagringen her og der!!! Ikke lett å vite hva som er bra nok!
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  2. Så fint at du tipser om dette!

    Datakræsj er mitt mareritt, og jeg er IKKE god på backup o.l.

    Klem Lykkeliten

    SvarSlett
  3. Hei,hei! Tusen takk for hyggelig kommentar -og tusen takk for tipset om Jotta. Det skal jeg jammen se nærmere på!

    Ei fin høstuke videre til deg:)

    SvarSlett
  4. Heisann! Takk for besøket på bloggen min :) Og ja, ACO er et merke du finner på apoteket, man kan få eye-liner også men, jeg har ikke kommet over øyeskygge.
    De har også god foundasjon (hyper allergenic), husker ikke om det var ACO men det finnes på apotek.
    Ambefaler også å kjøpe sminkefjerner som er mild og uten parabener på apotek. Håper tipsene vil hjelpe. Hilsen Eileen

    SvarSlett
  5. Tusen takk for flott info. Jeg må nok ta meg en tur innom og studere tingene litt. Enn så lenge har jeg nok med å komme ajour etter å ha vært uten nett i over 3 døgn.

    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg er ikke flink til å kopiere og lagre data og bilder....kanskje fordi jeg ikke er så datakyndig i utgangspunktet.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  7. Takk for tips! Dette skal sjekkast ut.

    SvarSlett