onsdag 5. oktober 2011

Hva er det med bokser?


Jeg og en venninne pleier, på vegne av kvinnenettverket NettNO, å arrangere håndarbeidskafé på biblioteket i Valnesfjord dann og vann. Kaféen er åpen for alle. Opplegget er enkelt: Vi tar 70 kr i inngangsbillett. Dette inkluderer kveldsmatbuffet. I tillegg har vi et lotteri med små, koselige gevinster.

Som regel er det et tema for kvelden, for eksempel besøk fra en av Fauskes garnbutikker som presenterer nyheter og strikkeinspirasjon. Andre ganger lager vi noe, for eksempel pakkelapper eller påskepynt, eller vi lærer en håndarbeidsteknikk. Og innimellom har vi utstilling. For eksempel votter, påskeegg, gamle broderte duker.

På forrige kafé oppfordret vi gjestene til å ta med seg gamle/fine/spesielle bokser. Damene var ikke tungbedte, og det var mange flotte bokser å titte på.

Jeg elsker metallbokser. Jeg har ikke så mange gamle, men desto flere av "nyere" dato (fra jeg begynte å handle husting tidlig på åttitallet). Og flere blir det. Det er av de få sikre ting i verden ;)



PS. Lurer du på når neste kafé blir? Sjekk aktivitetskalenderen på valnesfjord.no


6 kommentarer:

  1. Her har vi strikkekafe i garnbutikken hver onsdag og torsdag. Vi har også litt å bite i og et lotteri. Men det blir smått med utstilling, men ferdige produkter vises frem med stolthet.
    Et kjempeflott tiltak som jeg gleder meg til hver gang jeg har mulighet til å delta.
    Og så mange flotte bokser da du:-))
    jannetove

    SvarSlett
  2. Ja, hva er det med bokser? Jeg har samme forkjærlighet selv :-)

    SvarSlett
  3. Ååå, så mange nydelege flotte boksar!! Eg elskar slike gamle ting.
    Eg var innom og kikka i går på eposten og oppdaga at du var min adventkalendervenn,- gler meg kjempemykje til å sette saman pakkar til deg. Dette blir spennande. Ønskjer deg ei fin veke.

    SvarSlett
  4. En metallboksentusiast til melder seg! De er kjekke til å samle alt mulig i, jeg har en mengde forskjellige til knapper og hårstrikk og alt hva husholdningen trenger å samle på.

    SvarSlett
  5. Tenk at på slutten av 80 tallet hadde jeg mange fine bokser og så ga jeg dem bort for at jeg ikke hadde plass til dem :(
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  6. Ja hva er det med dem?? De er jo bare så flotte!! Jeg har noen gamle jeg også. De er blitt noen dyrebare skatter for meg:)
    Koselig med strikkekafè med noe attåt!

    SvarSlett