tirsdag 1. november 2011

Det enkle er ofte det beste


Når man skal lage fruktsalat uten oppskrift, er det fort gjort å ende opp med den samme kombinasjonen hele tiden - litt av ditt og litt av datt. Før du vet ordet av det har du laget fruktsalat nok til hele uken.

Fra min svigermor lærte jeg at kombinasjonen av bare et par slag frukt/bær er veldig lekkert og ikke minst veldig godt. Her har jeg rett og slett kombinert jordbær og kiwi, uten noen lake/saus. Smaker kjempegodt med vispet fløte, vaniljeis eller vaniljeyoghurt.

Dette er en blanding som tar seg best ut når den er nokså nylaget. Du kan trygt lage den et par timer før servering, men kiwien tar farge av bærene og blir litt grumsete i kuløren etter hvert. (Den smaker godt likevel.)


4 kommentarer:

  1. Mmmm....det minner meg på at eg har frukt som eg tenkte å bruke til fruktsalat. Kanskje det blir dessert i dag. ;)

    SvarSlett
  2. Yum, det så godt ut! En smak av sommer..:).

    SvarSlett
  3. Kiwi og jordbær er kjempe godt i lag - bruke begge dela på jordbær pai bla. Ser du har noen flere oppskrifter æ må sjekke ut ...ha en flott og ny måned.

    SvarSlett