fredag 2. desember 2011

Kalendertid for liten og stor

Jeg har min egen adventskalender i år. Det er utrolig koselig å åpne en liten pakke hver dag, og se hva min kalendervenn Torunn har funnet på. Så langt har hun truffet blink! Vi kjenner ikke hverandre personlig, men er med i en kalenderordning inne på diskusjonsforumet Hobbyboden.
Dag 1, dag 2 og dag 3 rommet pakken et nøste alpakka i verdens fineste nyanse av mørk turkis. Av dette garnet har jeg lyst til å strikke et skjerf til meg selv.
Utover i adventen kommer jeg til å vise adventgavene her i dette innlegget, så følg med!

Dag 1. Dag 2. Dag 3.
Tre nøster til Askepott - i verdens fineste nyanse av turkis.
(det tredje nøstet var ikke pakket ut da bildet ble tatt...)


Dag 4 - oppskrift på sjal, hvor jeg kan bruke garnet fra de første gavene.


Dag 5 - lys og servietter i adventens farge.

Dag 6 - deilig kaffe, og pauser trenger man jo!

Dag 7 - lekkert silkebånd og te.

Dag 8 - koselige knapper som kan pynte opp et par strikkearbeider.

Dag 9 - tyggis! Ettertraktet (og lovlig) vare for oss på kjøpesnopstopp.

Dag 10 og 11 - rosa bomullsgarn som kan få et langt og travelt liv som kopptue - i hvert fall hvis jeg følger kjøkkenklut-oppskriften som jeg fikk dagen etter garnet.

Dag 12 - 11 meter skjønnhet, i form av grønt silkebånd. Pluss te.
Dag 13 og 14 - en nydelig nisseboks, fylt med hjemmebakte småkaker,
og oppskrift på de samme kakene- hurra!


Dag 15 - julerødt og hjemmelaget gryteunderlag, utrolig stilig!

Dag 16 - tynt bomullsgarn som jeg vil strikke gjestehåndkle av.

Dag 17 - godnatt-te fra Søstrene Greene. Mmmmm.

Dag 18 - oppskrift på issjokolade, som jeg ikke rakk å teste, men det blir! Kanskje til påske?

Dag 19 og 20 - Sisu garn i en nydelig brunfarge, og oppskrift på puslvarmere.

Dag 21 - flere fine knapper!

Dag 22 - Kool-Aid, som jeg kan farge garn med, eller kanskje helst drikke?


Dag 23 - en myk og deilig og håndstrikket kopptue!

Dag 24 - selveste julestjerna!

Var ikke det kalenderen sin, det? Jeg er i hvert imponert.
Tusen, tusen takk til Torunn/Fru Keilegavlen, som har gjort adventstiden ekstra hyggelig for meg!



9 kommentarer:

  1. Så koselig måte å gjøre det på:-)) Jeg har ikke kallender og tenker nok at så lite som jeg strikker så ville det nok bli mye garn i skapet på gjesterommet om jeg skulle få et nøste hver dag. Men det er vel kanskje andre pakker der og:-))

    Klem

    SvarSlett
  2. Så fin farge! Det er alltid koselig med julekalender!

    SvarSlett
  3. Så koselig førjulsstemning! Ha en god helg, Hanne!

    SvarSlett
  4. For en god idè å være med på kalenderbytte med fremmede:-) Ofte kan det være de som treffer blink i hva du ønsker deg;-) Lykke til videre med pakkene!

    SvarSlett
  5. Så koselig kalednder :-) Hyggelig å start dagen med en liten pakke i adventstida :-)

    SvarSlett
  6. Så kjekt at du likar kalendaren!! Då vert eg glad. Det er jo alltid litt spennande når ein ikkje kjenner vedkommande og så skal finne ting utifrå ei lita ønskeliste. ;)
    Tusen, tusen takk for flotte gåver så langt!! Nydelege serviettar, flott bånd, spennande prosjekt med hjarte og ull (her trur eg at eg treng ei lita oppskrift på framgangsmåte. ;) ) og flotte kakeutstikkarar!! Sistnemnde passa utruleg bra sidan veninna mi og eg bakar julemenn i lag kvar år og i år skal me bake hos meg. Så eg har nett starta med å kjøpe meg slike utstikkarar. Me skal bake i morgon, så det kunne ikkje ha passa betre. :) Gler meg kjempemykje til fortsettelsen!! Dette er utruleg spennande!! Eg skal legge ut bilete av dei flotte gåvene i dag eller i morgon. Det er litt mange folk her i dag, men eg skal sjå kva eg får til. Tusen, tusen takk igjen!!

    SvarSlett
  7. Så fine gaver du har fått. nydelig farge på garnet ja. :-)

    Jeg er også med på dette i år, og det er veldig koselig å ha kalendervenn. Så fint å se hva hun har funnet på for hver dag. :-)

    SvarSlett
  8. Du fikk veldig mye lekkert i kalenderen din! Jeg liker så godt den julestjerna du fikk den 24.! Jeg har mønsteret, men ihar ikke laget den enda.

    SvarSlett
  9. Heldige du som har fått så mye fint i kalenderen din!

    SvarSlett