fredag 10. februar 2012

Kvinner som elsker karbo - OG Lise Finckenhagen


Ligger det an til at du kan ønske deg noe til morsdag? Her er et gavetips som kan gagne både mor og barn og gubben med: Lise Finckenhagens flotte kokebok "Fredag hele uka". Jeg lover at du blir inspirert til å teste nye oppskrifter!

Jeg fikk øynene opp for Lise Finckenhagens fortreffelighet da hun lærte meg å lage verdens beste karameller - uten den hersens kuleprøven. Siden har jeg fulgt trofast med på hennes tips i NRK og VG. Jeg skjønner godt at Gladmat kåret henne til Årets matformidler for et par år siden! Hun gjør det gøy både å lage og nyte mat.

Og - sliten som jeg er av medias lavkarbo-ditt og -datt i alle kanalar: Jeg må jo innrømme at jeg ble ytterligere sjarmert da jeg leste hennes betraktninger i kapittelet som heter "Kvinner som elsker karbo":

"Karbohydrater gjør meg lykkelig. Og som alle vi ikke helt perfekte kvinner vet: Skjønnheten kommer innenfra!" (klikk på det øverste bildet så kan du lese hele teksten)

Kokeboken har vunnet den norske finalen for Best Cookbook Design 2011. Den går dermed videre i den internasjonale finalen som kåres av Gourmand World Cookbook Awards i mars. Den er designet av Terese Moe Leiner, og er bare kjempelekker!






6 kommentarer:

  1. Den såg spennande ut...kanskje eg må ein tur innom ein bokhandel ein dag....:-))

    SvarSlett
  2. Den ser ikke dum ut!
    God helg :)

    SvarSlett
  3. Takk for omtalen, og du åpna øynene mine mer opp for damen. Jeg har liksom vært litt negativ til henne, men neste gang jeg kommer til bokhandelen skal jeg jammen ta meg en titt. God helg.

    SvarSlett
  4. Heeelt herlig dame!!

    Fikk lyst på boka. ELSKER kokebøker!! :D

    SvarSlett
  5. Tror absolutt dette er en kokebok for meg!!
    Kvinner som elsker karbo- det er jo meg det;-) Hehe.. nei da, men kan bli for mye diett prat.

    Takk for tipset:-)

    -Therese

    SvarSlett