torsdag 2. januar 2014

Nålepute i en kopp


Her er enda en av Julies hjemmelagde julegaver, denne gang til heldiggrisen meg: Nålepute i en kopp.

Koppen er kjøpt på Black Design, stoffet på ZikZak på Fauske. Selve nåleputen er fylt med akrylvatt.

Klipp stoffet i en sirkel som er atskillig større enn koppens omkrets. Tråkle en runde ganske nær stoffets ytterkant, slik at du får mulighet til å snurpe sirkelen sammen til en pose. Putt i akrylvatt og prøv deg fram til hvor stor pute som er passe. Når puten er passe stor fester/knytter du tråden sammen.
Splæsj litt lim (her er det brukt skolelim) på innsiden av koppen, dytt puten på plass og hold til limet har festet seg. Til sist en matchende sløyfe på hanken. Fint!

Og som giveren legger til: "Du har jo snakket om å pusse opp det syskapet du arvet fra ho mor. Kanskje dette kan være en ekstra inspirasjon til å komme igang?"



8 kommentarer:

  1. Det er den fineste nåleputen jeg har sett! Kjempestilig påfunn :D Det må jeg notere bak øret!

    SvarSlett
    Svar
    1. For en hyggelig kommentar - den er viderebrakt til produsenten :-)

      Slett
  2. Svar
    1. Takk, Hanne - ja, det syns jeg også! Ser for meg at det lille fatet kan brukes til småkaker mens jeg pusler med hobbyprosjektene mine ;-)

      Slett
  3. For en flott og eksklusiv nålepute, stas å få slike flotte julegaver

    SvarSlett
  4. En slik julepresang skulle jeg også ha likt å få:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får hviske det i øret til rette vedkommende - eller skrive det på bloggen din ;-)

      Slett