lørdag 8. mars 2014

Å knekke, knekker, knakk, har knukket


18-åringen gjorde helgehandel denne uka. På lista stod blant annet tulipaner - jeg nærmest inhalerer tulipaner på denne tiden av året. Hun kom hjem med en flott, dyprødrosa bukett. Og en bitteliten blomst var knekket med bare seks-sju centimeters stilk. Den fikk naturligvis stå i likørglasset mitt :-)

I dag hadde jeg egentlig planlagt å blogge noe våkent og engasjert i anledning kvinnedagen. Men ettersom hodet kommanderer ro og hvile, er jeg ute av stand til det. Da er det en glede å kunne sende dere videre til bloggkollega Serendipity Cat, som deler godt feministlesestoff i dag.


Jeg oppfordrer dere også til å følge den svenske bloggen "Hej blekk", som reflekterer skarpt og skriver opplysende om feminisme, sexisme, spiseforstyrrelser med mer. Hos henne fant jeg denne tegneserien, som jeg tar sjansen på å dele med dere.


Gratulerer med kvinnedag og god helg, alle sammen!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar