søndag 9. mars 2014

Utfordring? Klart vi tar den!

Drømmedag!
Jeg har fått en utmerkelse fra min bloggvenn Sulvis - tusen takk, så hyggelig!

Sammen med utmerkelsen følger noen utfordringer. Jeg skal
- Svare på noen spørsmål.
- Lenke tilbake til den som ga utmerkelsen.
- Finne 10 nye, fine blogger, med under 100 følgere (jeg bryter regler og sender videre til tre bloggere)
- Gjøre de utvalgte oppmerksom på at de er valgt.
- Lage 10 nye spørsmål som disse skal besvare.

1. Hvilke(t) land kunne du IKKE tenke deg å besøke? 
Land med uroligheter. Altfor varme land.

2. Hvordan ser din drømmedag ut? 
En solfylt sommerdag om bord i Shanty. Frokost på dekk med nystekte rundstykker, bløtkokt egg og Zoega kaffe. Strikke, høre "Reiseradioen" og lese litt mens idErik dorger OG får ørret. Gjøre strandhogg og gå tur på gjengrodde stier, bade i havet og avslutte dagen med solnedgang og kald hvitvin.

Hm, ja. Hvordan vil omgivelsene beskrive meg? (Ansiktsuttrykket er faktisk IKKE manipulert.)
3. Hvordan vil dine venner beskrive deg? 
Å gurimalla – jeg aner virkelig ikke… Kanskje som litt distré, ganske snill, pratsom og engasjert. Og så ler jeg høyt. (Hvis noen venner leser dette – hva ville dere faktisk ha sagt?)

Jeg og storebror Roar, ca. 1970. Pause under en av barndommens mange bilferier.
4. Hvordan minnes du din barndoms sommerferier? 
Innholdsrike, i all sin enkelhet. Vi reiste aldri langt, men da som nå elsket jeg bilferier og camping. Jeg og storesøster var mye hos mormoren vår, der vi lekte sammen med fetter Anders fra morgen til kveld. Jeg husker også svi-varme skaiseter i Taunusen når vi skulle på badetur til Indesnes. Fine dager! Og tenk så herlig at ferien var lang nok til at jeg gledet meg til skolestart!

5. Hva kan du tenke deg å lese mer om i min blogg? 
Sulvis, fortsett å skrive om litt av hvert! Jeg elsker sånne blogger der jeg ikke kan forutse hva som dukker opp.

6. Hvilke tre tv-serier anbefaler du gjerne om noen spør om serietips? 
"Matador" (god og gammel, og fortsatt severdig). "Modern family". "Solsidan"


7. Du skal servere treretters middag til meg. Hva står på menyen? 
Oi – forrett er jeg ikke så god på, altså… Men kanskje en lun, liten toast med chevre, ruccola og vinagrette først. Deretter lammestek med gode grønnsaker og potet. Og en enkel fruktsalat til dessert, bestående av ananas og druer drysset med brunt sukker, servert med fløtekrem.


8. Sommer- eller vinter-OL?
Ingen av delene. Jeg er aktivt uinteressert i konkurranseidrett og sportssendinger.

9. Hvilke tre nettsteder vil du surfe innom når du har litt ledig tid? 
Facebook, bloglovin og hobbyboden.com

10. Hvilken norsk dialekt liker du best? 
Hm – det må bli noe nordnorsk, kanskje en lofotdialekt.

Jeg sender utfordringen videre til fem gode bloggere, og ber dem svare på følgende spørsmål:
 1: Hvorfor blogger du?
 2: Når føler du deg ekstra snill?
 3: Hva er ditt beste tips for å endre (u)vaner?
 4: Hva er ditt forhold til håndskrevne brev?
 5: Hvor er det vakreste stedet i Norge?
 6: Hva er du mest fornøyd med i ditt eget hjem?
 7: Hvis du ikke behøvde å tenke på økonomi eller hvem som skulle gjøre det: Hvilken endring kunne du ønske for stedet du bor på?
 8: Gi meg link til en blogg som gjør deg glad!
 9: Hvilken bok eller film har gjort størst inntrykk på deg?
10: Hvilken sang pleier du å få på hjernen?

Utfordringen går til



3 kommentarer:

  1. For et fantastisk bilde av deg!
    Blir i ordentlig godt humør av å se på det :-)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Da har jeg endelig svart på utfordringen din og sendt den videre. Kjempegøy! http://www.ordspinneriet.no/2014/03/utfordring-ja-takk/

    SvarSlett