onsdag 28. januar 2015

Enda en film jeg kan anbefale


Da ungene var små var det utrolig fort gjort å etablere en ny vane. Hadde vi gjort noe på samme måte to ganger, forventet de at vi skulle fortsette å gjøre det sånn. "Jamen, vi bruka jo å..."

Nå er visst idErik og jeg i ferd med å etablere en ny og veldig koselig helgevane: Kino på lørdag ettermiddag! Ikke hver uke (det har skjedd TO ganger), men jeg har i hvert fall oppdaget at dette er et prima tidspunkt å se film på. Det kan kombineres med noen små innkjøp i byen, besøk hos svigerfar, smørbrød på kafe - og når vi kommer ut fra kinoen er det fortsatt masse helg igjen.

Sist helg så vi den norske "Staying alive". Dette er spillefilmdebuten til regissør Charlotte Blom, spilt inn på Grünerløkka i Oslo. På rollelisten står blant andre Agnes Kittelsen (som fyller rollen sin veldig bra!), Anders Baasmo Christiansen og Linn Skåber.

Filmen er lansert som komedie. Og jada - den har sine lattervekkende momenter. Men jeg synes faktisk grunntonen i filmen er alvorlig og trist. Det handler om utroskap, svik, smerte og atskillelse.

Jeg ser at anmeldere innvender at filmen er for kort og at den tar snarveier for å bli ferdig på sine 1 time og 23 minutter. Det er jeg enig i. Jeg skulle gjerne sett "Staying alive" som tv-serie, med god tid til å følge skikkelsene og deres utvikling.

Men - en film jeg kan anbefale!

PS: Det var to menn i kinosalen. 

1 kommentar:

  1. Denne filmen skal jeg også se. Gleder meg til det.
    Husk link party i bloggen min idag, Du kan dele av alle dine oppskrifter også ;)

    SvarSlett