onsdag 25. november 2015

Til meg, fra frøken

Pludrehanne i Valensfjordgenser, fotografert ved Dan Grahams glasskulptur i Vågan.
I sommer fylte jeg femti. Noen uker etter bursdagen hang det plutselig en pose på ytterdøra mi. I posen lå en pakke, med kort fra min "frøken" på ungdomsskolen. Og hva som lå i pakken har du nå kanskje gjettet ut fra bildet: En ullgenser!

Frøken hadde strikket genser til meg! Hun hadde full klaff med alle mål. Genseren sitter som et skudd, og ekstra stas er det at mønsteret er en bygdegenser. Valnesfjordgenseren ble designet for noen få år siden av flinke damer i Valnesfjord hobby- og husflidslaug, og frøken mente at jeg med alle mine bygdespillopper absolutt burde ha en slik.

Jeg har sett genseren/kofta i mange spennende fargekombinasjoner, og syns min egen er helt topp. Blant annet kjempefin til dongeri. Den er strikket i alpakka, og er dermed også deilig å ha på seg.

Det var virkelig årets overraskelse på gavefronten. I fall frøken leser dette: Igjen tusen, tusen takk!

Pludrehanne i Valnesfjordgenser, fotografert på klyngetunet Sjønstå.

3 kommentarer:

  1. For en herlig gave du har fått! Det ligger mye omtanke og tid bak en slik genser :)

    SvarSlett
  2. Du verden for en gave! Den har du nok fortjent. Den var kjempefin og fargene passet så godt ilag.
    Kos deg med den.

    SvarSlett
  3. Kjempefin genser i nydelige farger! God mandag ønskes fra Birte

    SvarSlett